Vapenvila

Min själ och jag är vänner nu för tillfället. Inga rymningsförsök, inget missbruk med helium. Själen sitter i lugn och ro vid kanten av en sjö och fiskar och sover i ett tält. Jag brukar hälsa på honom/henne och tvärtom. Allt funkar bara vi ger varandra lite distans också.

Men – själen är lite tankspridd och disträ. Därmed blir även jag det. H*n är lite loj och har en ”mañana-attityd”. Inte bra. Jag tror det är en reaktion på alla avbrott på sista tiden. Kurser, dubbelarbete på jobbet iom att en är ledig, VAB som ska delas. Det blir så plottrigt. Man kommer inte riktigt i gång med nåt. Själen får en så stor bunt uppgifter i knät så h*n knappt syns. Reaktionen blir att kasta av bunten och ta upp metspöt.

Speciellt förvånat slö blir själen även av att den kan stjäla till sig oväntad egentid under dagen. Barnen leker så bra och själen kan fladdra runt i sina egna banor lite mer. Nuförtiden kan det vara så otroligt fridfullt! Trots att de minsann kan hitta på småbus som att äta ur ett kvarglömt havrefraspaket gömda under matbordet strax före middagen. Om man ska tro
"AnnaaM" så gör inte barnen som vi lär utan som vi gör:)) (typ) men mig veterligen brukar jag inte ligga under bordet och äta havrefras...och inte brukar jag köra bil nerför trappor heller. Har inte ens körkort...å andra sidan har de inte körkort för sina bobbycars heller (vilket märks)...men nåt liknande de gör, gör väl jag också:))!

Nu måste jag ta tag i det här. Ge järnet. Nu ska vi vara systematiska.

//manon

Kommentarer
Postat av: Björn

Intressant ifrågasättande av AnnaaM:s teori! Tål att fundera vidare över...

Postat av: Manon

Jag tror hon kom på nåt liknande:). Nåt måste man ha gjort:).

2006-09-13 @ 11:31:24
Postat av: Annaa M

Äsch, de bara undersöker vilka möjligheter livet har att ge! Barndomen har ett starkt egenvärde, det glömmer man lätt.

Min mycket välartade och förnuftiga Äldsta är övertygad om att det kom in en "supernanny" i smyg och talade om hur allt egentligen skulle vara när de t ex åkt rutschkana på soffornas "gåddor". Gåddorna var alla dynor och kuddar i våra fina kretongsoffor, man kunde bygga fantastiska saker med dem.

2006-09-13 @ 17:10:59
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Manon

Jag vet:)). Tyckte du skrev så roligt bara i vissa avseenden. Kunde se det framför mig:)!

Här har det åkts bobbycar baklänges nerför soffor:)) och ingen Nanny syns till ÄN fast N (min stora) älskar de programmen och vill gärna var med på bild liksom:). Men inte i Nannyprogram helst för min del:).

Väldigt duktig barnvakt här förresten! Inte lätt att hämta när de är extra gnälliga efter första dagisdagen på 6 dagar (tror jag inbegripet helgen).

Tror hon var orolig över vad jag skulle tycka (kanske?) att M gnällde så fort hon såg mig men M är väldigt avvaktande mot nya människor.

En jättehjälp!

2006-09-13 @ 18:00:34
Postat av: Annaa M

Visste faktiskt inte att hon var hos er igår, vi går lite om varandra ibland! Det reder sig nog med M. Vår Pojke dissade alla i den åldern. "Mamma pomma nu!"

2006-09-14 @ 11:17:50
URL: http://annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback