Mitt troll

Han eller hon är tillbaka på ny IP-adress. Jag behöver veta hur jag stoppar detta.

Du är inte välkommen. Jag tar bort inlägg som är otrevliga. Det övergår mitt förstånd att man läser på en sida som man bara irriterar sig på!

Hur gör man för att stoppa troll med olika IP-adresser!?

LALANDAKID har ditt inlägg men det syns inte - Behöver hjälp. Panik. Trollet säger sig ha stort nätverk och försöker luska ut vilka jag ev talar om här på bloggen. Fruktansvärt obehagligt. HJÄLP!

Här har jag ärligt talat aldrig sagt nåt som jag inte kan stå för och talat om privat.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Jaha, är DET tillbaka nu? Det var väl nedrans vad enveten man kan vara?
Uppenbarligen är DET understimulerad och behöver göra något annat en stund.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, Manon, jag vet inte hur man blockerar IP-adresser.

2006-09-06 @ 13:00:30
Postat av: lalandakid

Om h*n byter IP hela tiden blir det svårt att blockera.
På min webblogg var det massor av spam nyligen och det var jobbigt att radera alla meddelanden och försöka blockera dessa och sen kom de tillbaka.
Nu har webblogg själva tagit tag i problemet.

Men med troll är det en annan femma tror jag, de ger sig inte på alla och har inga adresser att länka till...
Om du inte vill exponera trollet och låta oss lyncha honom/henne verbalt får du nog fortsätta att radera kommentarerna tills det ger sig.
För det gör det så småningom.
Det vill nog mest ha uppmärksamhet.

Postat av: Manon

Behöver hjälp. Panik. Trollet säger sig ha stort nätverk och försöker luska ut vilka jag ev talar om här på bloggen. Fruktansvärt obehagligt. HJÄLP!

Här har jag ärligt talat aldrig sagt nåt som jag inte kan stå för och talat om privat.

2006-09-06 @ 13:36:14
Postat av: Annaa M

Ta det så lugnt som möjligt. Jag kan inte heller tro att du skrivit något som du inte kan stå för. Och då spelar ju de där nätverken som säkert inte existerar någon som helst roll.
Fortsätt ta bort kommentarerna, gå inte i polemik med trollet!

2006-09-06 @ 13:59:33
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Manon

Jag gör så. Personen verkar ha en osund fixering vid mig och verkar ha följt mig ett tag.Det verkar personligt i högsta grad.

Jag har mailat till blogg.se om hjälp.

2006-09-06 @ 14:00:55
Postat av: Annaa M

Jag mailade också. Vidarebefordrar svarsmailet jag fick till dig.

2006-09-06 @ 14:33:56
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Manon

OK, Annaa! Jag väntar. Har själv ännu inte fått svar.

2006-09-06 @ 14:37:17
Postat av: lalandakid

Det är snart val och många människor, politiker, får fokus och rampljus på sig.
Man ser deras ansikten och hör deras budskap konstant under några få veckor.

En del sjuka individer klarar inte av det, jar tror de själva vill ha allt ljus på sig på ett eller annat sätt.
Jag kan tänka mig att de som alltså redan är sjuka i huvudet blir extra sjuka av såna här stora händelser.

Jag tror inte du behöver oroa dig för vad den personen säger. H*n vill bara psyka ner dig och ta plats, med vilka medel som helst.

Eventuellt bör du undvika att tala om detta i bloggen helt och hållet. Radera inlägg om trollet, dess kommentarer och våra kommentarer om det också, det kanske hjälper. Totalignorera.

Och om inte det hjälper får du nog ta en paus från bloggandet. Vi andra finns kvar och väntar :)
KRAM!
Hoppas det löser sig snart.

2006-09-06 @ 14:44:31
URL: http://www.lalandakid.webblogg.se
Postat av: Manon

Lalndakid - tack återigen! Du har absolut rätt.
Men jag tänker inte sluta skriva. Då vinner ju personen i fråga.
Jag har informerat blogg.se om IP-adresserna och kommer göra så för varje ev ny.

Och ja kändisar har sina troll med så jag är i gott sällskap *s* för att inte tala om att Linda Skugge skrev ett mycket liknande inlägg som jag skrev i sin blogg (expressen) häromdagen
upptäckte jag:).

Jag ska sprida min boggadress bland bekanta. Jag vet att folk som känner mig läser här så jag står för vad jag skriver.

2006-09-06 @ 18:04:03
Postat av: Carina m 3

Tråkigt att du fått en nätstalker! Håller med om att det mest effektiva nog är att bara radera kommande otrevliga inlägg utan kommentarer. Liknande troll verkar krympa ihop utan näring för egot i form av uppmärksamhet.

Dessutom, tror du verkligen
1: Att personen ifråga lägger ner så mycket energi på att ta reda på något om ditt liv när det kommer till kritan? De flesta brukar ju ha mest fokus på sig själva, inte minst troll. Själva syftet med obehagliga inlägg brukar ju vara just att göda egot med uppmärksamhet. "Man vill bli älskad, i brist därpå..." du vet.

2: Att personen ifråga har en bekantskapskrets som är lika koko som han/hon själv? För så måste det ju vara om han/hon ska fråga runt utan att de bekanta ifråga undrar hur det står till. Jag personligen tror nog att trollet ogärna ståtar med sina förföjelser utan tvärtom IRL skulle skämmas ihjäl om någon kom på honom/henne med nättrackandet.

2006-09-06 @ 21:55:06
Postat av: johannapannan

men usch. Att det finns sådana personer som verkar ha för mycket tid över? Skulle bli både arg och ledsen. Du har fått en mängd bra råd här uppe. Ignorera, ta bort inlägg och kommentarer.
LÄste en gång att man inte ska mata trollen. Kanske är det så.
Styrka till dig och blogga på du. Låt inte trollet vinna!

2006-09-07 @ 20:15:37
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: Manon

Carina du har helt rätt. SÅ är det ju. Dessutom, att skriva på nätet är mindre anonymt än att skrika på ett torg. På ett torg kan man springa ifrån så fort man man kan och aldrig bli identifierad. Skriver man på nätet lämnar man IP-adress och därned kan man hur enkelt som helst tom få adressen till vederbörande. Så, man måste stå för det man skriver på nätet men IRL kan man springa...

Johannapanna - jag tänker inte sluta skriva. Nu slutar jag mata trollen:)...

2006-09-07 @ 21:54:55
Postat av: Nettan

Hu så obehagligt, har inte "troll" något bättre för sig?

kram
Nettan

2006-09-09 @ 19:25:09
URL: http://www.reflektioner.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback