Intellektuell Bimbobabe

Jag har gjort 2 test i går. En hos Candide och en hos Nina - resultatet för mig var att jag tydligen är en intellektuell bimbobabe - helt rätt:)! Om somrarna går jag i korta kjolar och älskar det....Tänker vara en babe tills jag (nästan) blir patetisk. Anser att man kan ha en hjärna trots kort kjol (hur länge kan man ha det? Ingen lär ju säga till när man blir patetisk)!

Här är de båda testen:

what should you major in quiz

Mitt svar blev på vad jag borde plugga:

***Your Scholastic Strength Is Deep Thinking***
You aren’t afraid to delve head first into a difficult subject, with mastery as your goal.
You are talented at adapting, motivating others, managing resources, and analyzing risk.
You should major in:
Philosophy***
Music
Theology
Art
History***
Foreign language****

Helt rätt! Jag läste arkeologi och konst, ansågs ha en karriär som pianist vid 12 ås ålder (men blev tyvärr sjuk, ett helt år och sen, det är en historia för sig).

vilken kvinnotyp är du

Mitt resultat:

Grattis!
Du är en Bimbobabe:

Du är puddingen som häckar på barerna. Du putar med brösten och rumpan och väntar på att bli bjuden på en drink.
  Du tänker bli programledare, eller varför inte utvikningsflicka i Playboy? Du gillar mjukisdjur, sexiga underkläder och att sova länge på morgnarna.
  Du tycker att det är roligast att umgås med killar, och att det är jobbigt att väninnorna missunnar dig din charm.
  Du har inte läst så många böcker i ditt liv, men gillar franska modetidningar - det är så fina bilder.
  Du längtar efter att träffa din Drömprins, som ger dig allt du vill ha: bubbelpool, tjusiga klänningar, fina vänner och inbjudningskort till kändisfester.
  Du blir ledsen när någon ifrågasätter din intelle...intellige..äh.
Motto: Med lite kvinnlighet kan man komma långt.

Jag älskar det som anses vara motsatser!

Så där! vad blev ni?

//manon

Kommentarer
Postat av: Havsfrun

Första testet blev ok även om engelskan var jobbig för en friårsledig som jag.
Mitt resultat:
***Your Scholastic Strength Is Evaluating***


You are great at looking at many details and putting them all together.
You are talented at detecting subtle trends, accuracy, and managing change.

You should major in:

Statistics
Speech
Conflict studies
Communication
Finance
Medicine

Jag har faktiskt läst och jobbar med statistik!

Det andra testet var mindre roligt så jag vill inte tala om resultatet.
(ok, jag blev en Viktigpettra)

Postat av: Manon

Havsfrun - visst känns det första testet rätt:)?

Så det blev du:).

2006-05-11 @ 12:45:39
Postat av: Havsfrun

Ja, första testet känns rätt.
Det andra vill jag bara påpeka att det kunde jag gjort bättre själv;-)

2006-05-11 @ 14:31:33
URL: http://www.havsfrun.blogspot.com
Postat av: Grannen

***Your Scholastic Strength Is Developing Ideas***


You can take a spark of inspiration and turn it into a full fledged concept.
You are talented at brainstorming, visualizing, organizing, and independent thinking.

You should major in:

Natural sciences
Computer science
Creative writing
Math
Architecture
Journalism

Ja vad skall jag säga. Det är ju det jag är utbildad inom och trivs med!!!

Sen blev jag bimbobabe!!! Vet inte alls om jag håller med.

Ha det!

/T

2006-05-11 @ 15:33:53
Postat av: Manon

Havsfrun - jag förstår (tuggar tuggummi samtidigt med det går in tror jag:)).

Grannen - *s* även du bimbobabe! Nåja, jag gillar sova om morgnarna och häcka på barer:)))! Men alltså, frågan om vad man skulle gjort om man bränt vid naten man skulle bjuda på - där svarade jag att jag skulle bjudit på chips istället - varför göra det krångligt för sig:)! Praktisk bimbo här!

Det första testet verkar stämma på många!

2006-05-11 @ 16:09:39
Postat av: Annaa M

Test nummer två gick inte att genomföra, det fanns inte ett enda rimligt svarsalternativ på en enda av frågorna. Det är nästan alltid så med mig och tester. Jag passar kort och gott inte in.

Första testet kändes för studieinriktat för mig, för inaktuellt, men det blev samma sak där, jag svarar för olika för att det ska gå att generalisera på det sätt som alla tester gör. Resultatet stämmer inte överens med min person.

Det enda ärliga test jag varit med om var aftonbladet.se:s alkoholprofil. Efter mycket susande i datorn kom svaret "tyvärr har vi inte lyckats skapa någon alkoholprofil på dig utifrån dina svar".

2006-05-12 @ 00:01:42
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Manon

AnnaaM - måste säga att jag är avis på att du inte fastnar i mallar:). Annars - kvinnotestet - jag tog liksom det mest troliga, inte passade alla svar:)

2006-05-12 @ 05:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback