Åh, pojkar...

Måste pysa ut...var på handlingfärd för att köpa sommarkläder till pojkarna. Som vamligt ser jag en massa fint till flickor, spec 2-åriga...för pojkar - PIKÈTRÖJOR I TUSENGALT! Kan inte fatta att detta töntiga 80-talsyuppie - eller - nåt - plagg är på mode igen. Sladderpladder ochj, ja, INGEN kille, ung eller gammal är snygg i det! Det blev 2 kortärmade skjortor till A (4 år, han gillar skjortor) men jag är lite skeptisk till kortärmade skjortor, men det är bättre än pikétröjor...

Sedan - min N på 8,5 år som alltid velat ha mörkt - PLÖTSLIGT SKA HON HON HA FLICKIGA KLÄDER OCH LJUST! Jag ser på henne och jag känner inte igen min flicka...ovant...Hon säger nu att hon vill ha ljusare och flickigare kläder på sommaren och på vintern mörkt...Livet är förändring...Så, nu är dte liksom svårt att köpa till henen trots att det finns en hel del pga det handlar ju om en ny "garderob"...om det ska matchas hyfsat.

//manon

Kommentarer
Postat av: Lene

Och jag tycker att piké är snyggt, tycker att sambon är så snygg när han har en sådan tröja på sig :). Jag har ju ingen son som jag kan klä så jag får nöja mig med honom. Fast han väljer helst själv, är rätt så brydd om vad han sätter på sig i klädväg, men ibland får jag tycka till. Har aldrig ens tänkt på kopplingen till 80-talet.

Min stora tjej gillar inte rosa. Får hon välja själv väljer hon inte den färgen. Jag som just börjat tycka att det vore fint med någon annan färg än rött. Nästan alla hennes kläder är röda eller rött plus annan färg.

Trevlig helg!

Postat av: Manon

Så olika det är och så ska det vara:))!! Jag har två söner at klä och det finns inte så mycket att välja på och jag vill gärna undvika att köpa lika i olika storlekar:).

A vill ha spindelmangummistövlar och det ska han få:)!

2006-05-12 @ 17:20:45
Postat av: Annaa M

Manon, ha ha, ja du vet ju vad jag tycker om piké...både Lacoste med anor från 80-tal och Dressman i pastell...brrrr

Men smaken är som sagt olika!

Ja svårt är det med pojkkläder. Jag tror det var lättare bara när Pojken var liten, det fanns flera lite udda butiker i Göteborg med där jag kunde reafynda udda roligare plagg (hade inte råd med de där fina franska märkena till ordinarie pris). Nu är alla nedlagda och det finns bara kedjorna kvar.

2006-05-12 @ 18:26:50
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: W

Åh, här älskar vi Pikétröjan :-)! Preppy rules!

2006-05-12 @ 19:52:27
URL: http://livingbyw.blogg.se
Postat av: carulmare

Här var det åsikter! Pikétröjan hör visst till något som man älskar eller hatar...! Här var det en röst till för hatar... :D

2006-05-12 @ 20:08:13
URL: http://carulmare.blogspot.com/
Postat av: Manon

Till alla - här blev det diskussion:)))

2006-05-13 @ 10:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback