Skärpa sig?

Nu har jag dragits med denna förkylning i två veckor nu. Det bryter aldrig riktigt ut utan skvalpar på ytan med halsont och en nätt liten sjukmatthet.

På jobbet tycker de att jag har för bråttom ibland. Syntes på månadsredovisningen jag inte läst igenom riktigt ordentligt. Faktum är att nån sak hade jag ingen aning om att det skulle göras så! Och att jag nu under två veckor även gjort den andre anställdas jobb så, ja, jag har kippat efter luft sista tiden. Jag har ända från början fått klura ut saker själv, gjort saker jag aldrig gjort förut. Men jag kan bättre, jag är bara så trött. Hoppas de tänker på det! Behöver semester! Men nu måste jag skärpa mig men jag har svårt att fokusera mig och koncentrera mig. Jag vet inte vad som hänt. Jag är grinig, lättirriterad. Hemsk på lördagsmorgnarna. Förstår inte varför jag är så irriterad just lördagsförmiddagar?

Jag är inget kul alltså.

Ärligt - alla barn är jättesnälla. De är friska och rara, även vår lilla värsting M (tvilling på 2 år). Hon är verkligen vår värsting som ibland bara är ute efter bråk. A (snart 4) och M har bara varit lite extra trötta sista tiden med vilket gör att de är ute efter bråk med varandra ofta. Men jag kan hantera det faktiskt! Och jag har 4 friska snälla barn som jag egentligen vill så gärna ha mer tid med!

Varför är jag så trött? Det är ju sommar och varmt och allt och som sagt barnen är snälla! Ibland undrar jag verkligen hur det är med utmattning och allt. Hur det börjar. Jag orkar inte stressa längre. Jag får ta en sak i taget ordentligt. Mot min natur. Jag får vara noga på jobbet och svepande hemma!

Jag är egentligen ingen som har öga för detaljer utan ansträngning. Jag måste lära mig. Det jag är bra på är att se större sammanhang. Eller, jag är inte bra på nåt, bara attt skitsnacka och drömma. Borde blivit doktorand i humaniora ändå? Det är inte för sent, åtminstone när barnen är äldre.

Jag är så trött på mig själv och att jag är så trött. Varför egentligen? Vadan denna trötthet?

//manon

Kommentarer
Postat av: Nicolin på Fädernegården

Det är tillåtet att vara trött när man har 4 småbarn och dessutom förvärvsarbetar. Det tar mycket energi.

Postat av: Manon

Tack Nicolin. Är dte verkligen så? För jag kan inte säga att det är jobbigt, de är snälla. Men jag har svårt för koncentration just nu. Vill bara göra ingenting.

Antagligen är jag av ett slött virke...

2006-06-20 @ 08:36:58
Postat av: Anonym

Det är väl inte komstigt att du trött med 4 snälla barn, heltidsjobb, hus och hela faderittan!

Spelar väl ingen roll att barnen är snälla de tar ju enerig i alla fall (även om det blir ännu jobbigare om de bråkar)! Det är ju inte så att man ligger på soffan och läser en bok med två två-åringar, eller hur?

Men snart har du semester! Ha det!

/Grannen

2006-06-20 @ 11:28:00
Postat av: Annaa M

Instämmer med tidigare talare... Det där med irritationen på lördagsmorgonen tyder nog rätt tydligt på stress. Minns från tiden när jag höll på med arbetsmarknadsutbildningar; lördag klockan nio ringde de deltagare som vaknat med ångestklumpen i magen över framtid, ekonomi och allting. Ibland ville de bara prata, ibland klaga över ett dåligt upplägg på kursen eller veta detaljer om ett studiebesök om två veckor. Tror säkert det kan vara likadant i andra stressituationer att disharmonin infinner sig just lördag morgon när man egentligen skulle kunna koppla av allt.

Semester blir jättebra för dig! Gör inte listan över projekt som ska genomföras för lång bara!

2006-06-20 @ 12:17:11
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Nicolin på Fädernegården

Slött virke tror jag inte på. Det är mänskligt att vara trött med ansvar för en stor familj. Jag minns min mor när hon stod i kö i affären. (på den tiden fanns inte snabbköp) Då hade hon gjort upp med expediten som förstod hennes situation. Mamma blev sist expedierad för hon hade lärt sig att stå och sova i kön. Det var hennes enda tillfälle till vila.

2006-06-20 @ 18:07:55
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: carulmare

Jag tycker du låter så TYPISKT trött, Manon. Förkylningar som inte är några förkylningar. Retlighet. Lördaggrinighet. Det känns verkligen igen. Hoppas du får semester SNART!

2006-06-20 @ 19:28:52
URL: http://carulmare.blogspot.com/
Postat av: Manon

Tack ni alla! Känner mig verkligen slö för jag kan mycket bättre men kraften finns inte...I dag ska den andre komma tillbaka och nu får jag ta tag i alla lösa trådar jag har lämnat i mitt jobb som jag inte hunnit med. Den andres jobb har med verksamheten att göra så jag har varit tvungen att lämna mitt åt sidan.

Usch, gillade inte ändå att de klagade. Känner mig inte duktig.

2006-06-21 @ 08:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback