Framtid

Jag fick ett mail från min kusin jag träffade på resan. Jag blev så otroligt glad! Hon är två år äldre än jag (skrivit om henne nedan) och jag har alltid gillat henne! Jag blev även glad för att det betyder att jag har yngre släkt kvar där nere i Landet. Jag kommer att ha rötter där även när min farmor inte finns längre.

Det jag har skrivit om nedan om hur osjälvständig man är i sitt "jag" egentligen, så många variabler det finns...för mig är frihet viktig. Jag har inget emot att röra mig i olika länder, besöka olika ankdammar. Jag vill ta vara på blandningen och föra det vidare.

//manon

Kommentarer
Postat av: Nicolin på Fädernegården

En främmande man kom alldeles nyss och lämnade mitt barnbarn till mig. Han som har sina rötter i landet Bortom. Märkligt att just idag har jag bröllopsdag med min nuvarande och för en vecka sen med den främmande. Den främmande var barnet i kastrullen och ynglingen som ÖDET skickade hit. Men våra barn och barnbarn knyter ändå ihop oss. Bakom det främmande så finns där något bekant ändå. Rötter och kärleken till landet Bortom med den röda jorden.

Postat av: Manon

Två bröllop på en vecka! Det där landet påverkar en. Har hört om folk som absolut inte har anknytning dit men som blivit förtrollade. Generöst.

2006-06-21 @ 08:03:07
Postat av: Marie

Vad roligt!!!! Förstår att du blev glad. Kul att få upp kontakten så där.

Kram!

2006-06-21 @ 10:29:22
URL: http://marieas.blogsome.com
Postat av: Manon

Marie - ja det är jättekul! Måste underhålla den kontakten. Konstigt känns det att folk i släkten vill ha en:)!

2006-06-22 @ 00:56:46
Postat av: Lena

Härligt med släktskap som berikar, förenar och ger näring...

2006-06-26 @ 22:48:45
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Manon

Ja, tänk att ha släkt! och i sin älder dessutom...

2006-06-27 @ 22:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback