Så trött på mig själv!

Jag gör problem av saker som är ingenting, ältar och allt. Jag är så trött på mig själv och vad jag blivit.

Kanske är jag trött. Min kollega säger i alla fall att hon aldrig skulle orkat jobba heltid med 4 barn.

Jag är okoncentrerad, oprecis och allt.

Inte olycklig på nåt sätt, det finns många guldstunder. Känner mig bara blasé och less.

Usch. Måste komma ur det där. Ser fram emot jullovet och bara få vara hemma och göra det jag vill.

Trist, gnällig är jag. Inget att säga.

//manon

Kommentarer
Postat av: Christina

Jag klampar på. Förlåt. Men har du möjligen sprungit för fort? Är du trött, irriterad och orkeslös ... allt det där ... står i alla veckotidningar. Ord utan bakgrund liksom. Jag var där en gång. När barnen var små. Jag jobbade 100% och mer, försökte få allt att funka. Kanske jag sagt det tidigare? Förlåt i så fall. Men jag blir bekymrad när jag läser. Det jag gick rakt in i tog två år att komma ut ur. Var försiktig.

Postat av: Zofy

Trist att du känner så...du behöver definitivt jullov....kan ni vara lediga hela julhelgen?
Själv känner jag hyperstress över allt som ska fixas innan julefriden (?) sänker sig....

2006-12-13 @ 08:47:14
URL: http://zofy.blogg.se
Postat av: Manon

Tack för omtanken av er!

Känner mig bättre nu. Har energi igen. Fattar inte hur det kan bli så upp och ner. Det har hänt några positiva saker denna vecka.

Senast i dag sa vår praktikant, hon bara stannade till hos mig för att säga att hon tyckte jag vara jättedukig som klarade av att jobba heltid med 4 barn. Fast dte tycker inte jag, jag gör småfel. Och så har det hänt roliga saker med. Det går upp och ner men inte lika mörkt som förra hösten/vintern i alla fall. Jag är väl allergisk mot vinter:)! Jag fattar inte varifrån energin kom??? Så lätt går inte jag av:)!

Så fort jag kan skriva på bloggen igen (är stängd för nya inlägg ett tag pga de väntar på nytt minne) ska jag förklara!

2006-12-13 @ 20:31:01
Postat av: Annaa M

Det blir ju väldigt sporadiskt man kan både gå in på sin egen blogg och kommentera nu. Hoppas de får snurr på minnet igen så man kan få någon kontinuitet.
Här har vi svårt att få ordning på sömnen denna höst och vinter, det är vissa dagar riktigt tärande. Hoppas lite på jullovet jag också.

2006-12-14 @ 02:04:59
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Manon

Visste väl att du var vaken:)! Sitter på jobbet nu. Kommer inte in på bloggen men kan kommentera. Nåja, det är snart löst:).

Det blir härligt på jullovet!

2006-12-14 @ 02:09:41
Postat av: Indra73

Känner igen din beskrivning av att fastna i en negativ tankespiral. Var själv på väg in i den berömda väggen under min förra graviditet, mycket pga av stress på jobbet ( mycket vabb, inga vikarier,underbemannat.) Först i efterhand har det gått upp för mig hur nära jag var att bränna ut mig.

Nu lider jag fortfarande av sviterna efter, och precis som du säger är det just det negativa tänkandet så jag har svårt att komma från( fastnar i negativa tankar och har en tendens att se problem i allt.) Min man brukar påminna mig när det blir riktigt jäkligt men det är fortfarande svårt att vända tankegångarna även då man medvetandegjorts om sitt beteende.

Hoppas att jullovet works magic för dig! Själv har jag fem dagar kvar och sedan 3 veckor då jag ska sooova...

2006-12-14 @ 15:19:43
URL: http://indra73.blogg.se
Postat av: Manon

Hoppas med at jullovet works magic!

Alltid undrat hur det är att hålla på att bli utbränd...men man kanske inte märker det, som du säger, ite förrän i efterhand?

Ja, negativa tänkanden och spiraler är inte kul och har många orsaker. Sömnbrist med. Och som du säger. Man måste komma ur det för det är lätt att fastna.

Nu har jag sovit en natt men förra natten jobbade jag hela naten. NU känner jag mig sömnig efter att ha sovit lite.

Kan nån av er komma in på bloggen och skriva nya inlägg än?

2006-12-15 @ 06:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback