Lättad

Vad roligt att det ÄNTLIGEN går att göra inlägg här igen!

Vill så gärna berätta att jag träffade pojken A (4 år) pratat så mycket om i går. Frågade om han vill leka hemma hos oss nån gång och jag stötte tom på en av hans föräldrar. Skönt att få ett ansikte på varandra.

Talade även med dagis om hur han hade det lite (äntligen tid till det men jag slutade 30 min tidigare i går för jag hade ju jobbat hela natten OCKSÅ).

Han har det bra. Jag vill att han ska få lugn och ro nu för detta är hans tredje dagis och det verkar gå väldigt bra. Han leker med många, men drar sig undan också. Leker han själv så är det självvalt, sa fröken, han är viljestark vilket är bra i sådana sammanhang (men inte vid påklädsel od sa fröken). Varför beskrivs alla våra barn som VILJESTARKA!?!?

Fröken sa att han har många syskon så det är skönt för honom att få dra sig undan ibland. Och han får alltid vara med i en lek när han vill det. Hon tyckte att det där var idel bra egenskaper, självständig och viljestark och väljer själv när han vill leka.

//manon

Kommentarer
Postat av: Zofy

Det verkar ju som det går jättebra på dagis för honom och så har du initierat kontakt med med lekkompis...kanon....jag förstår att du är glad eftersom du varit lite orolig tidigare....

jag tyckte det var jobbigt i början att ta kontakt med andra föräldrar som jag inte ska kände så bra om att våra barn skulle leka men nu har jag fått lite rutin på det, går bättre och bättre....

Postat av: Manon

Ja, jag är jättelättad faktiskt! dagiset är strålande. De tar verkligen hand om barnen.

Man måste våga ta kontakt Fast i mitt stilla sinne undrar jag hur viktigt detta egentligen är i 4-årsåldern? Då lekte N mest med grannar, vi tog aldrig hem barn, inte förrän hon blev 6 faktikst, och detta är en mycket social flicka. Fast det beror nog på hur man bor...

2006-12-17 @ 16:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback