Älska mig

Älska mig. Det är det enda jag har velat ha i hela mitt liv.

I jakten på att få bli ”älskad” har jag glömt att ”älska”. Men jag förlåter mig själv, det gör jag för jag visste inte bättre. Om man knappt blivit älskad såret man inte hur det är att älska?

Jag vill nu älska hela världen. Jag tänker nu möta mina demoner varje dag och varje dag tänker jag besegra dem.

Jag ska börja med att älska mig själv. Utan att älska sig själv kan man inte älska andra. En plattityd, gammalt skåpmat, men ack så sant.

Det är svårt att älska, svårt att ge, svårt att se och bejaka. Svårt för jag vet inte automatiskt hur man gör. Jag tycker att alla bara ska klara sig.

Jag SKA möta mina demoner varje dag, jag ska inte gömma mig för dem i min ynklighet, inte skylla ifrån mig, jag ska kämpa. Jag ska kämpa för att min själ inte ska ge sig iväg igen. Ibland blir man bränd, det betyder inte att man måste hoppa i vulkanen och bli pulvriserad.

H*n sover nu förnöjt vid mina fötter som gosig hund. Var det det du ville, själen? Var du egentligen trött på att rymma, trött på att ständigt vara flyktig? Kommer du sova länge av utmattning? Ja, jag ska älska dig i all din barnslighet och låghet och styrka och viljestyrka. Jag ska älska dig!

chagall

Det har varit förvirrande tider. Men jag vill nu hitta hem, leta upp alla brödsmulor likt Hans och Greta för att hitta hem. Bli hel, (vad-det-nu-är) inte gömma mig bakom spegeln, sluta vara en feg betraktare och ta de första stapplande stegen till att bli en deltagare.

//manon

Kommentarer
Postat av: Christina

Det är svårt ... börja med ett litet steg i taget. Läs böcker. Det finns mycket bra att läsa om allt det där. Men - ett steg i taget. Ta hand om dig. Kram

Postat av: Manon

Ja, nu möter jag dem! Jag får inte vara så rädd för att bli avvisad. Det är det största problemet. Så jagvavvisar hellre först i förebyggande syfte, tyvärr.

2006-12-17 @ 16:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback