Fickpengar?

Nu behöver jag råd av alla kloka!

Min största ska åka på läger nästa vecka. Hon ska sova borta flera nätter för första gången i sitt liv. Hon är både förväntansfull och skräckslagen:)! Jag tror hon kommer att få roligt! Kommer sakna henne men de växer upp...

Fick en lista på allt som ska med nästa vecka inkl regnkläder. Har letat mig halvt fördärvat efter galonkläder i större storlek men till slut hittade jag!! Hon ratar nämligen prassliga regnkläder för "alla" har galon enligt henne....Så nu har alla våra 4 barn fått galonkläder på kuppen. När jag ändå hölll på, liksom. Nu kan det regna. Fast jag funderar även på att köpa regnjacka/byxor från Stadium med åt henne...det kan bli för varmt med galon nu?

De ska även ha fickpengar med sig. Här är min fråga - HUR MYCKET för ca 4-5 dagar ska en snart 9-åring ha med sig på läger!?

//manon

Kommentarer
Postat av: "konstanze"

jag tycker egentligen att om det står att barnen ska ha med sig fickpengar så borde det också stå HUR mkt de skall ha med sig. Vissa barn kanske flänger runt med en femhundralapp medan andra har fått en hundring med sig...

Postat av: Manon

Ja, precis...man vet ju inte!

Det var någon som tyckte 200. Bara en glass kostar ju 15-20 kr...500 ger jag verkligen inte!

Men 200 kanske är OK? Just med tanke på att man inte vet vad andra har...

2006-08-04 @ 19:50:06
Postat av: Linda och grabbarna

Hej!

Jag tycker att 200 kronor låter rimligt. 500 kronor är enligt mitt tycke alldeles för mycket och onödigt. Som någon så klokt har sagt:
För att dina barn ska nå framgång, spendera mer tid med dem än du hade tänkt och mindre pengar än du vill...

Hoppas att hon får det roligt!
Kram,
//Linda

2006-08-04 @ 21:30:11
URL: http://brodernabus.blogg.se/
Postat av: En liten tant

Om det bara handlar om att köpa godis och glass under 4-5 dagar borde 200 vara lagom. Ugå från hur mycket lägger familjen på så'nt när barnen är hemma. Håller med Konstanze om arrangören borde ge en hint om hur mycket som är lämpligt.
Hoppas hon får riktigt roligt!

2006-08-05 @ 16:12:49
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: Annaa M

Vet från 4h-läger att de där kiosköppettiderna blir väldigt betydelsefulla. 200 låter ok säger M som varit med!

2006-08-06 @ 00:25:25
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Mams

Hej!
Jag ville bara titta in och tacka dig för grattiset som du gav mig inne på Kanalen. Ja, det känns verkligen fantastiskt att jag ska bli mamma igen...jag har alltid velat ha många barn.

Tycker att 200kr verkar rimligt som fickpengar.
Ha det så bra!
Kram Mams

2006-08-06 @ 19:56:57
URL: http://mams.blogg.se
Postat av: Manon

Linda - det där var bra sagt - "För att dina barn ska nå framgång, spendera mer tid med dem än du hade tänkt och mindre pengar än du vill..." det ska jag komma i håg!

Tant - 200 kr blev det! Jag antar at det bara handlar om sötsaker...Det stod inte nåt nämligen i papperen om vad pengarna ska till.

Annaa - kiosk är hemskt viktigt!

Mams - 200 som sagt blev det! Och verkligen kul med en liten trea!

2006-08-07 @ 21:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback